E-per

Elektronikus ügyintézés menete:

A közigazgatási perekben, illetve birtokvédelmi ügyekben hozott határozatok megváltoztatása iránti perekben, a jogi képviselővel eljáró fél és a belföldi székhelyű gazdálkodó szervezet számára kötelező az elektronikus kapcsolattartás 2016. július 1-jétől. Az elektronikus ügyindításról bővebben az alábbiakban olvashat.

 

Általános tájékoztató az elekronikus ügyindításról
1. Ügyfélkapu regisztráció

Első lépésben Ügyfélkapu regisztrációra van szükség, https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/
amelynek elengedhetetlen feltétele a regisztráló személyazonosságának igazolása. Ehhez – amennyiben
nem rendelkezik minősített elektronikus aláírással – személyesen meg kell jelennie valamelyik
Okmányirodában. Az ügyfélkapus regisztrációhoz személyazonosításra alkalmas hatósági igazolvány
(személyazonosító igazolvány, vagy útlevél, vagy 2001. január 1 – je után kiállított kártya formátumú
vezetői engedély), bemutatására, valamint egy egyedi felhasználói név és egy elektronikus levélcím
(e-mail cím) megadása szükséges.

2. Ügyindítás technikai előfeltétele

számítógépe rendelkezzen internetes kapcsolattal;
számítógépére legyen telepítve a Java legfrissebb verziója. A telepítés további részleteiről a
www.java.com oldalon olvashat

 3. Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) keretprogram telepítése

A keretprogram letöltésére azért szükséges, mert az elektronikus nyomtatványok CSAK EZZEL A
PROGRAMMAL TÖLTHETŐK KI.

Az „Általános Nyomtatványkitöltő program” telepítéséhez kattintson ide .

4. A szükséges nyomtatvány letöltése

Az elérhető nyomtatványok :

 A  Mélykúti Polgármesteri Hivatalhoz közigazgatási döntés bírósági felülvizsgálata

Az ügyfelektől érkező határozat, vagy végzés benyújtásához:
– Melykut – Közigazgatasi döntes birosagi felülvizsgalata

5. Indítsa el az ÁNYK keretprogramot. A programon belül válassza az Adatok / Új nyomtatvány
menüpontot,    és keresse ki, majd jelölje ki kattintással a megfelelő helyről a letöltött nyomtatványt.
Ezután a nyomtatványt megnyitható.(A munkafolyamat közben elmentett nyomtatványt értelemszerűen a
Nyomtatvány megnyitása indítással folytatható)

6. Töltse ki a nyomtatványt

 

7. Titkosítás: A Kapcsolat az Ügyfélkapuval / Hivatali kapuval menüpontból a nyomtatvány megjelölése
elektronikus beküldésre funkció választásával történik. A művelet elvégzése kötelező, mivel csak .kr
kiterjesztésű titkosított állományok tölthetők fel a Hivatali kapura.

A dokumentum ellenőrzése és titkosítása után létrejön a .kr kiterjesztésű állomány (boríték),
alapesetben a felhasználó C:\felhasznalok\felhasznalonev\abevjava\eKuldes\KR\Kuldendo\ könyvtárában.

8. Nyomtatvány feltöltése 
        Lehetőség van az ÁNYK programon keresztüli közvetlen beküldésre is.

        Belépés az Ügyfélkapuba (https://magyarorszag.hu) a saját felhasználónévvel és jelszóval.

Dokumentum feltöltés kiválasztása. A dokumentum feltöltő a következő menüpontokon keresztül érhető
el: Ügyfélkapu / Dokumentum feltöltés / Általános dokumentum feltöltés.

Titkosított állomány megnyitása: a Kiválaszt gomb segítségével adható meg a korábban kitöltött adatlap
Feltöltés indítása. Ha a feltöltés sikeres volt, akkor erről az üzenet ablakban kapunk megerősítést.

 Nyomtatvány érkezése a Hivatalhoz

Az elküldés sikerességéről és a Hivatal válaszáról az Ügyfélkapu /Értesítési tárhely /Beérkezett
dokumentumok menüpontjában talál értesítést. A Hivatal által küldött üzenet dokumentumában fogja
megtalálni annak az ügynek az iktatási számát, amelyet kezdeményezett. A hivatali ügyintézés során
(amennyiben szükséges), kérjük, mindig a kapott iktatási számra hivatkozni szíveskedjék.

Scroll Up